Компания
Улесняване работата на хората сред природата и с нея. STIHL показва вече повече от 95 години как се постига това.
29.08.2025

КРАТЪК ПОРТРЕТ НА STIHL
Групата STIHL разработва, произвежда и продава моторни уреди за горското и селското стопанство, както и за ландшафтната поддръжка, строителството и за частните потребители със собствени градини. Нашият широк асортимент се допълва от дигитални решения и сервизни услуги. Продуктите на STIHL се продават принципно чрез специализираната дилърска мрежа, предлагаща и сервизно обслужване– с 44 собствени търговски и маркетингови дружества, около 120 вносители и повече от 55 000 специализирани дилъри в повече от 160 страни. Към това се добавят и собствените онлайн магазини на STIHL, които в следващите години ще се разрастват в интернационален мащаб.

STIHL произвежда в седем държави по света: Германия, САЩ, Бразилия, Швейцария, Австрия, Китай и Филипините.
От 1971 г. STIHL е най-продаваната марка моторни триони в света. Компанията е основана през 1926 г. и е със седалище във Вайблинген до Щутгарт.
"Улесняване работата на хората в природата и с нея."
Андреас Щил, основател на компанията

Откривателски дух от повече от 95 години насам
Началото е през 1926 г.: Андреас Щил основава своята компания и разработва първия си моторен трион. Това изобретение ще доведе до революция в горската работа и ще превърне STIHL в пазарен и технологичен лидер в световен мащаб. Каква е тайната на успеха до днес? С откривателския дух на основателя на компанията да разработваме постоянно революционни иновации. Например с акумулаторната технология, дигитални решения, роботика и изкуствен интелект. Над това работим с отдаденост и с целта да продължаваме непрекъснато да се развиваме. Всичко това е, за да улесняваме работата на нашите клиенти в природата и с нея.

Нашите свързващи ценности в световен мащаб
В STIHL работят хора от цял свят и STIHL е у дома си на световните пазари. Затова за нас са важни свързващите през националните граници ценности, които определят нашите действия. Тъй като само при постоянно развитие и ориентация на компанията към трайни принципи и обвързващи концепции се постига траен успех. Като семейна компания сме убедени в това. Тази претенция се отразява в нашата фирмена култура и нашите ценности. Както компанията, така ценностите ни растат и ден след ден се актуализират и развиват.
Ние искаме да убеждаваме отново и отново клиентите си с най-високо качество на нашите уреди и услуги. Нашата цел е: Хората, които купуват продукти на STIHL, трябва да са не само доволни, а и въодушевени от STIHL. Заедно със специализираната дилърска мрежа, ние изграждаме дълготрайни отношения с нашите клиенти. При това нашите действия са насочени към тясно, лично и емоционално обвързване на крайните клиенти с марката. Всеки уред е толкова добър, колкото е неговото сервизно обслужване. Затова чрез специализираните дилъри ние предлагаме широкообхватни и отличителни сервизни решения за пазара.
Глобалните пазари разкриват потенциал за растеж, но са и място за повече конкуренция. И двете изискват от STIHL висока степен на активност. Ние искаме да бъдем водещата марка за нашия бранш в световен мащаб и да разширяваме глобалната си пазарна позиция. Затова генерираме на всички етапи от създаването на стойност глобални стандарти и синергии и същевременно сме близо до локалните нужди на нашите пазари. Световното търговско обединение и международното производствено обединение са основата за успеха на STIHL. Ние следваме балансирана териториална политика и произвеждаме навсякъде по света с най-високите стандарти за производство и качество.
Като семейна фирма STIHL има специална отговорност към хората и природата. Поради това нашите основни принципи включват и най-висока степен на работна и продуктова безопасност. Ние полагаме грижа за природните ресурси чрез ефикасни и устойчиви процеси и продукти. Поддържаме дългосрочно и партньорско сътрудничество с дилърската мрежа, доставчиците и деловите партньори. Всяко действие при това е ориентирано към основните ценности честност, законосъобразност и коректност. Ние се ръководим от открита и изпълнена с доверие фирмена култура, насърчаваме предприемаческото мислене, както и отговорните действия.
В сферата на технологиите и иновациите искаме да определяме мащаби. Затова ускоряваме развитието на иновативни продукти и услуги. Нашата вътрешна движеща сила е една силна иновационна култура, която използва най-новите технологии, процеси и пазарни познания във всички фирмени области. При използване на дигитални технологии искаме да сме водещи с нашите уреди, услуги и в конктакта си с клиента, както и да разкриваме нови бизнес модели и оборотни потенциали. Същото важи и за дигиталното свързване на човек, машина и продукт.
STIHL е символ на най-високо качество днес и в бъдеще. То изгражда основата за пазарен успех и печеливш растеж и осигурява дългосрочно нашата фирмена независимост. Предпоставка за това е високата степен на ориентация към производителността по продължение на цялата верига за създаване на стойност. Чрез оптимални условия и партньорско управление, ние даваме възможност на нашите служители да разгърнат пълния си потенциал, за да изпълнят спрямо клиентите обещанието за качество във всяка фирмена сфера. Като атрактивен работодател ние откриваме и насърчаваме таланти.

УСПЕХЪТ НА STIHL В ЦИФРИ
Групата STIHL завърши предизвикателната стопанска 2022 година с рекорден оборот от 5,5 милиарда евро и с това успя да постигне ръст от 8,6 процента спрямо предходната година. Като интернационална компания, 90 процента от оборота бяха реализирани извън родния пазар в Германия. Докато тенденцията към акумулаторни уреди продължава както и по-рано, групата STIHL отбелязва лек спад в сегмента на бензиновите уреди.
Бъдещо развитие
Капиталовата структура на фирмената група с висока квота на собствения капитал от 61, 9 процента е, както и преди, много солидна. Това означава, че STIHL може в бъдеще да финансира инвестиции основно от собствени ликвидни средства. Както и в минали години, инвестициите значително надвишават амортизациите. Положителното бизнес развитие доведе до нарастване на фирмения персонал с 2,3 процента до 20 552 служители глобално (Дата на валидност: 31 декември 2022 г.). Повече информация за стопанската 2022 година ще намерите в годишния доклад на STIHL и в годишния онлайн доклад.

ЖЕНИ НА РЪКОВОДНИ ПОЗИЦИИ В STIHL
В много технически доминирани компании, каквато е и STIHL, за съжаление жените на ръководни позиции са все още рядко представени. Ние подкрепяме равните шансове и искаме изрично да насърчим жените за кариера в STIHL. При нас от изключително значение са резултатите, уменията и потенциалът. Делът на жените в Надзорния съвет на STIHL AG е четири от общо дванадесет членове и с това е над изискваната квота за жени от 30 процента.
На своето заседание на 24 юни 2025 г. Надзорният съвет на STIHL AG отново определи целта „най-малко една жена“ за бъдещия състав на Управителния съвет на STIHL AG. Сред настоящите 5 членове на Управителния съвет на STIHL AG има една жена.