Улесняване работата на хората сред природата и с нея. STIHL показва вече повече от 95 години как се постига това.
03.10.2023
Групата STIHL разработва, произвежда и продава моторни уреди за горското и селското стопанство, както и за ландшафтната поддръжка, строителството и за частните потребители със собствени градини. Нашият широк асортимент се допълва от дигитални решения и сервизни услуги. Продуктите на STIHL се продават принципно чрез специализираната дилърска мрежа, предлагаща и сервизно обслужване– с 42 собствени търговски и маркетингови дружества, около 120 вносители и повече от 55 000 специализирани дилъри в повече от 160 страни. Към това се добавят и собствените онлайн магазини на STIHL, които в следващите години ще се разрастват в интернационален мащаб.
STIHL произвежда в седем държави по света: Германия, САЩ, Бразилия, Швейцария, Австрия, Китай и Филипините.
От 1971 г. STIHL е най-продаваната марка моторни триони в света. Компанията е основана през 1926 г. и е със седалище във Вайблинген до Щутгарт.
Началото е през 1926 г.: Андреас Щил основава своята компания и разработва първия си моторен трион. Това изобретение ще доведе до революция в горската работа и ще превърне STIHL в пазарен и технологичен лидер в световен мащаб. Каква е тайната на успеха до днес? С откривателския дух на основателя на компанията да разработваме постоянно революционни иновации. Например с акумулаторната технология, дигитални решения, роботика и изкуствен интелект. Над това работим с отдаденост и с целта да продължаваме непрекъснато да се развиваме. Всичко това е, за да улесняваме работата на нашите клиенти в природата и с нея.
В STIHL работят хора от цял свят и STIHL е у дома си на световните пазари. Затова за нас са важни свързващите през националните граници ценности, които определят нашите действия. Тъй като само при постоянно развитие и ориентация на компанията към трайни принципи и обвързващи концепции се постига траен успех. Като семейна компания сме убедени в това. Тази претенция се отразява в нашата фирмена култура и нашите ценности. Както компанията, така ценностите ни растат и ден след ден се актуализират и развиват.
Ние искаме да убеждаваме отново и отново клиентите си с най-високо качество на нашите уреди и услуги. Нашата цел е: Хората, които купуват продукти на STIHL, трябва да са не само доволни, а и въодушевени от STIHL. Заедно със специализираната дилърска мрежа, ние изграждаме дълготрайни отношения с нашите клиенти. При това нашите действия са насочени към тясно, лично и емоционално обвързване на крайните клиенти с марката. Всеки уред е толкова добър, колкото е неговото сервизно обслужване. Затова чрез специализираните дилъри ние предлагаме широкообхватни и отличителни сервизни решения за пазара.
Глобалните пазари разкриват потенциал за растеж, но са и място за повече конкуренция. И двете изискват от STIHL висока степен на активност. Ние искаме да бъдем водещата марка за нашия бранш в световен мащаб и да разширяваме глобалната си пазарна позиция. Затова генерираме на всички етапи от създаването на стойност глобални стандарти и синергии и същевременно сме близо до локалните нужди на нашите пазари. Световното търговско обединение и международното производствено обединение са основата за успеха на STIHL. Ние следваме балансирана териториална политика и произвеждаме навсякъде по света с най-високите стандарти за производство и качество.
Като семейна фирма STIHL има специална отговорност към хората и природата. Поради това нашите основни принципи включват и най-висока степен на работна и продуктова безопасност. Ние полагаме грижа за природните ресурси чрез ефикасни и устойчиви процеси и продукти. Поддържаме дългосрочно и партньорско сътрудничество с дилърската мрежа, доставчиците и деловите партньори. Всяко действие при това е ориентирано към основните ценности честност, законосъобразност и коректност. Ние се ръководим от открита и изпълнена с доверие фирмена култура, насърчаваме предприемаческото мислене, както и отговорните действия.
В сферата на технологиите и иновациите искаме да определяме мащаби. Затова ускоряваме развитието на иновативни продукти и услуги. Нашата вътрешна движеща сила е една силна иновационна култура, която използва най-новите технологии, процеси и пазарни познания във всички фирмени области. При използване на дигитални технологии искаме да сме водещи с нашите уреди, услуги и в конктакта си с клиента, както и да разкриваме нови бизнес модели и оборотни потенциали. Същото важи и за дигиталното свързване на човек, машина и продукт.
STIHL е символ на най-високо качество днес и в бъдеще. То изгражда основата за пазарен успех и печеливш растеж и осигурява дългосрочно нашата фирмена независимост. Предпоставка за това е високата степен на ориентация към производителността по продължение на цялата верига за създаване на стойност. Чрез оптимални условия и партньорско управление, ние даваме възможност на нашите служители да разгърнат пълния си потенциал, за да изпълнят спрямо клиентите обещанието за качество във всяка фирмена сфера. Като атрактивен работодател ние откриваме и насърчаваме таланти.
Групата STIHL завърши предизвикателната стопанска 2022 година с рекорден оборот от 5,5 милиарда евро и с това успя да постигне ръст от 8,6 процента спрямо предходната година. Като интернационална компания, 90 процента от оборота бяха реализирани извън родния пазар в Германия. Докато тенденцията към акумулаторни уреди продължава както и по-рано, групата STIHL отбелязва лек спад в сегмента на бензиновите уреди.
Капиталовата структура на фирмената група с висока квота на собствения капитал от 61, 9 процента е, както и преди, много солидна. Това означава, че STIHL може в бъдеще да финансира инвестиции основно от собствени ликвидни средства. Както и в минали години, инвестициите значително надвишават амортизациите. Положителното бизнес развитие доведе до нарастване на фирмения персонал с 2,3 процента до 20 552 служители глобално (Дата на валидност: 31 декември 2022 г.). Повече информация за стопанската 2022 година ще намерите в годишния доклад на STIHL и в годишния онлайн доклад.
В много технически доминирани компании, каквато е и STIHL, за съжаление жените на ръководни позиции са все още рядко представени. Ние подкрепяме равните шансове и искаме изрично да насърчим жените за кариера в STIHL. При нас от изключително значение са резултатите, уменията и потенциалът. Делът на жените в Надзорния съвет на STIHL AG е четири члена и с това е над изискваната квота за жени от 30 процента.
Надзорният съвет на STIHL AG определи в свое заседание на 29 юни 2022 г. за бъдещия състав на Управителния съвет на STIHL AG целевата величина "поне една жена". Междувременно сред актуално шестимата членове на Управителния съвет на STIHL AG три са жени.