Достатъчно е едно равномерно изтегляне на въжето само с два пръста: в сравнение с досегашните устройства за стартиране можете не само да работите без излишни усилия, но и да изтегляте стартерното въже до три пъти по-бавно. Равномерното изтегляне на стартерното въже не завърта директно коляновия вал на двигателя, а първоначално натяга механизъм с плоска пружина, която в последствие завърта вала. В резултат силата, необходима за изтегляне на въжето, значително намалява, силно се ограничават тласъците, предавани по въжето по време на превъртане на вала.
Между ролката на стартерното въже и коляновия вал е вградена допълнителна пружина, която противодейства на налягането на буталото. Когато силата на натягане на пружината стане по-голяма от компресията в горивната камера, буталото се завърта и двигателят запалва. Работещият стартира машината удобно, без усилие.